Szabályzat

Ha velünk szeretnél motorozni , be kell tartanod a leírtakat:

- az induláshoz érkezz pontosan! …..kalkuláld a tankolást, evést-ivást wc látogatást, öltözködést, utasod egyéb igényeit, a megbeszélt időpont az indulásra vonatkozik, nem a gyülekezésre, legyél tekintettel a többiekre , akik pontosak és felöltözve, izzadva rád várnak….ha késel
- utasnak ne hozz “illegális” társat, nem falazunk neked
- A KRESZ betartása evidens, alkohol fogyasztása esetén nem jöhetsz velünk, igyekezz kipihenten érkezni, ne veszélyeztesd társaid.
- a közös guruláson a túravezető megy elől….ne előzd meg! ….amennyiben fotózni szeretnél, avagy egyéb gondod van, pl meg akarsz állni valahol, akkor azt az indulásnál jelezd előre, egyéb esetben ne állj ki az alakzatból!
- a betartandó alakzatot a motorok számától tesszük függővé, a megbeszélteket tartsd mindig szem előtt. Általában zipzár alakzatban motorozunk, nagyobb létszámnál a sorban követés a célszerűbb, de ezt a túravezető közli az induláskor. A megbeszélt alakzatot igyekezz tartani, mert egy összevissza “csalinkázó csapat” rossz képet mutat és balesetveszélyes is.
- a követési sorrendet a túravezető határozza meg, általában a leglassúbb motorral rendelkező avagy a kevesebb rutinnal bíró megy a 2.-3.-4. helyen, a leggyorsabb motorral, rutinos motoros zárja a sort. Neki a konvojnál soxor lényegesen gyorsabban kell haladni a felzárkózáshoz. Amennyiben új vagy közöttünk, ne sértődj meg , ha előlre kerülsz, szeretnénk látni, hogyan motorozol.
- csapaton belül ne előzz, tartsd a helyed, ha mégis valami nyomós ok miatt előznöd kell, akkor mindig a KRESZ szabályai szerint tedd azt……..index-másik sáv
- követési távolság : minimum két motornyi, figyelj erre is!
- SOHA ne menj az előtted lévő mellé a konvojban, ezt elvárhatod a mögötted haladótól is……piros lámpánál, zárt sorompónál leállni egymás mellé lehet.
- az előzésnél ..is ..figyelj oda az előttedlévőre, ha neki sikerült, nem biztos , hogy neked is fog! Előzni egyedi felelősség, amikor a konvoj előz, akkor a tag húzza tovább egy kicsit a gázt, mert gondolnia kell a mögötte lévőre is, hogy az is beférjen az alakzatba.
- azért mert csapatban motorzunk, nem élvezünk elsőbbséget, a közlekedés résztvevői vagyunk, figyeljük a forgalmat, a tükröt , az egyéb résztvevőket. Bennünket is előzhetnek, segítsük a gyorsabb járművet biztonságosan előzhessen.
- figyeld a mögötted lévőt, felelős vagy érte, ha lemaradna, várd meg, amint tudsz állj le és várjátok össze egymást, amenniben lehetséges értesítsétek a túravezetőt .
- váratlan eseményre, úthibára, figyelmeztesd a mögötted lévőt, karjelzéssel, lassítással jelezd a problémát
- igyekezz a saját tempódban motorozni, ha túl gyors a csapat, ne tedd ki magad veszélynek, ha lemaradsz biztos megvár a konvoj. Veszélyes lehet, ha a kanyarokban lemaradsz és az egyenesekben igyexel utólérni az előtted lévőt!
- ha hosszabb túrán a tankolás miatt megáll a társaság , tankolj te is , akkor is ha még elégnek tűnik az üzemanyagod, később kellemetlen lehet , ha miattad kell megállni. A megállás helyét az induláskor megbeszéljük.
- megálláskor úgy parkolj le, hogy az esetleges motorfelborulás ne indítson el egy dominó effektust. ne zavard a többi parkoló és közlekedő járművet és ne parkolj rá a melletted lévő autóra úgy, hogy annak nehéz legyen beszállni.
- megálláskor megbeszélünk mindent , ami az előttünk lévő úton várható, nyugodtan közöld, ha bármi gondod , észrevételed van.
- indulásnál csak akkor megy az eleje, ha mindenki startra kész
-baleset esetén fontosak a következő irányelvek.
a.) kapcsold be a vészindexet
b.) amennyiben tudod , azonnal értesítsd a többieket
c.) csak a balesetet szenvedett motoros mögött haladó és a záró motor álljon le a baleset helyszínén, a többiek haladjanak tovább az első helyre , ahol biztonságosan lehet leparkolni a konvojnak
d.) csak a további balesetveszély elhárítása után lehet megkezdeni a mentést
- és végül de nem utolsósorban, soha ne kapkodj, ne idegeskedj, ne okozz feszültséget a többiekben sem, ez az egész közös mocizás a vidámságról , a barátságról a kellemes élmények ,tapasztalatok gyűjtéséről szól, érezzük jól magunkat együtt , figyeljünk oda magunkra és a társainkra , akkor sohasem lesz baj! Ne szóld le a társad, se a motorja , se a rutinja, se a ruhája miatt, tanácsot is csak jóindulattal és kedvesen adj, csak akkor ha valóban szükséges. Amennyiben nem vagy közénk való, …. bármi ok miatt….fogadd el , ha az alapító tagok bármelyike “felkér a távozásra”.

Elsőre bizti sok az infó, szívlelj meg mindent a fentiekből, mert a konvojban történő motorozás jó buli, nagy élmény, de komoly felelősség is — egymásért!!
Végezetül köszönjük az iránymutatásokat a NAGY NATANNAK!!